Sunday 8 January 2012

Ibu, cahaya hatiku :')

بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ

Ibu, ialah seorang wanita yang dinikahi oleh ayah kita dan kemudian hamil dan melahirkan kita ke dunia, membesarkan, merawat, dan mendidik kita hingga dewasa. Menyekolahkan kita hingga menjadi graduan dengan harapan anaknya kelak akan mendapatkan masa depan kemilau, jauh dari kesusahan. Berharap yang lebih baik dari keadaan ibu sebelum ini.

Bekerja keras setiap hari, menyiapkan makan, menyuapkan kita ketika masih kecil hingga kita boleh untuk melakukan semua perkara dengan sendiri. Berdoa siang malam, hanya untuka anaknya. Begitu besar pengorbanan ibu kita, apakah kita dapat membalasnya. Fikirkanlah apakah kita boleh dan mampu untuk membuatnya tersenyum ketika kita meraih kejayaaan.



Tetapi masih banyak anak-anak zaman sekarang masih bersantai-santai tanpa ada usaha untuk meraih kejayaan, fikirkanlah bagaimana bila ibu kita tiada, apakah dia akan tenang di alam baka?

Ketika ibu yang selama ini ada di sisi kita, memberikan sokongan untuk kita, memberikan kata-kata semangat ketika kita berada dalam kesedihan, mendoakan setiap langkah yang kita ambil, telah tiada dan tak kan kembali lagi.

Fikirkanlah dengan hati anda, ketika anda juga menjadi ibubapa bagaimana perasaan anda jika anak anda belum dapat meraih kejayaan

Sungguh terharu jika membicarakan tentang Ibu kita.

Mungkin saya masih menjadi salah seorang dari anak yang belum boleh memberikan senyum untuk ibu saya, tetapi saya punya tekat dalam hati saya!

Saya akan membuatnya tersenyum bangga kerana telah membesarkan saya, tanamkan itu pada hati anda sekalian

Jangan munculkan pertanyaan bolehkah saya membuat ibu tersenyum? tetapi buatlah pernyataan saya pasti dapat membuat ibu tersenyum!

Tentunya dengan perjuangan, Berjuanglah teman! Tulisan ini saya dedikasikan untuk ibu saya, dan seluruh ibu di dunia ini.

Senyum (✿◠‿◠)

No comments:

Post a Comment