Monday 9 January 2012

Aku Menunggumu kerana ALLAH - Duhai Engkau Calon Imamku


بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ


Ini bukan sekadar kata..

Agar kamu jatuh hati padaku..

Namun ini adalah kejujuranku..

Mengapa aku berkata seperti ini ?

Karena aku menyukai orang yang mencintai-NYA

Mencintai RASUL-NYA..

dan dengan keteguhanmu bisa mengajakku untuk semakin mencintai-NYA..


AKU MERINDUKANMU KERANA ALLAH


Ini bukan untaian rahasia dalam hatiku untuk memikatmu ..mengapa demikian?

Kerana aku tahu mengucapkan itu menyempurnakan hidupku..

dan pernikahan adalah sunnah RASULULLAH dan dia adalah kekasih ALLAH..

Cinta adalah anugrah-Nya yang ditumbuhkan dihati orang yang dikehendaki-Nya bagaimana aku tdk merindukan kehadiranmu wahai kekasih. .


AKU MENUNGGUMU KERANA ALLAH

Ini bukan rajutan perasaan untuk sebuah penantian.. tetapi mengapa ?

Kerana aku tahu diriku banyak kekurangan..

dan karenanya ku butuh seseorang yang lebh halus untuk menaklukkan hatiku..

yang tegas dan tangguh untuk menguatkan hatiku yang lemah dengan izin-NYA.

Aku tahu terlalu bnyak yang harus kuperbaiki

Kerananya aku menunggumu untuk menjadi pendampingku dengan tulusmu..

Untuk lebih mengajariku dengan sabar hingga kenikmatan imanku terhadap-NYA ..

Semakin dalam dengan izin-NYA disetiap hari dan unuk selamanya..

Aku tahu dalam hatiku aku tak ingin hidup sendiri kerana aku berharap ALLAH menganugrahkan padaku seorang imam untuk berbagi banyak hal dan menerima kekurangan diri ..

Bila benar ada dalam hidupku..

Semoga ALLAH memantapkan hati kita dan mendekatkan kita dijalan yang lebih diridhoi-NYA...

Aku mencintaimu kerana ALLAH..

Aku merindukanmu kerana ALLAH..

Aku menunggumu kerana ALLAH..

Di raga manakah kamu bersemayam ?

Dari sini ku menatap jejakmu bagaikan menari dengan angin..

Di antara gemuruh ombak kerinduanku terasa getarku. .

Izinkan bisik hatiku sebagai petunjuk arahmu dengan izin-NYA. .


YA ROBBI. .

Rendamkanlah rinduku dijalan yg terbaik menurut ENGKAU untuk dunia dan akhiratku...

Bila saudara dan teman tak lg cukup menemani kehidupanku...

Maka hari itu yang aku tunggu..

Apakah dia . . . ?  Jawaban itu




Semoga bermanfaat


Salam Ukhuwah fillah,

(Muslimah Solehah)

No comments:

Post a Comment